Eg0, B0ngkak. Semua Orang Dah V4ksin Kamu Je Belum’ sekali macm ni Tiz

Pelakon cantik, Tiz Zaqyah menerusi satu hantaran di laman Facebook, tampil memberikan nasihat kepada orang ramai supaya mendapatkan sunt1kan v4ksin Cov1d-19.

Ambiklah vaks1n tu

Ujar pemilik nama Siti Zaqyah Abdul Razak, suntikan v4ksin yang diberikan secara tidak langsung dapat memberikan ‘kebaikan’ kepada seseorang itu.

Manusia manusia, pasal kebaikan pun nak g4duh. Ego, bongkak. Semua orang dah v4ksin, kamu je belum.

Mengulas lebih lanjut, pelakon Nur Kasih ini juga turut mempersoalkan rakan-rakannya yang masih tidak mahu mengambil sunt1kan v4ksin yang diberikan secara percuma oleh pihak kerajaan. Namun, tidak dapat dipastikan ‘peringatan’ mesra itu ditujukan kepada siapa.

Kamu lawan lawan lawan, sedangkan kami semua nak menang bersama. Ye, termasuk kawan-kawan aku yang tak nak vaks1n. Kenapa sampai macam ni? Apa yang kau lawan sebenarnya?

Respon netizen

Menerusi ruangan komen, seorang netizen tampil meluahkan rasa kec3wa apabila dia dipercayai masih belum mendapat sunt1kan v4ksin walaupun sudah mendaftarkan diri sejak April yang lalu.

Dah daftar dari bulan April lagi tak panggil-panggil v4ksin. Now nak salahkan siapa, macam b*d*h tunggu tarikh dekat MySejahtera.

Susulan daripada itu, Tiz Zaqyah tampil memberikan respon kepada individu berkenaan dan memberikan solusi terhadap perm4salahan tersebut.

Kau yang taknak usaha, aku siap kena C0vid. Tunggu 3 bulan nak ambil v4skin. Alhamdulillah, aku dah settle. Kalau tak tahu bertanya, bukan komen dekat sini dik oi.

 

Sumber:OhBulan!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *